Friday, January 21, 2011

Rainbow Rain ^,~


dulu mase saya kecik kecik, saya suka sangat tengok rainbow ! sangat indah ciptaan Nya . dulu bile ada sesiapa cakap ada rainbow, berlari lari anak keluar rumah tuk tgk rainbow tuh . mama kate, ada pantang orang dulu dulu tentang pelangi . "law jari tunjuk pelangi akan kudung"

kudung taw x ? erm, nak explain pown xreti, buat buat taw aje okay :)
lepas dengar mcm tuh, terus xnak tunjuk rainbow, cume lihat dari jauh aje . ada dongeng yang mengatakan if ada rainbow, ada angel yang turun dari langit tuk bermandi manda . sesiapa yang dapat jumpe hujung rainbow tuh akan dapat jumpe ngn angel . lelaki suke lhaa kan . haha . tapi itu mitos semata . bile da besar, mane nak percaya lagi sume tuh .

rainbow terjadi sbb terbias antara hujan dgn matahari . jadi bile hujan panas selalu ada rainbow . sejak dari dulu, saya suke both of them, rain and rainbow !

tapi, ada something tentang rainbow yang mempengaruhi saya sampai sekarang ! saya sangat suke colour yang berwarna warni n terang ! saya suke warna pelangi . warna warna tuh yang mewarnai hidup saya . kadang kadang orang pelik saya pakai baju pink, jam warna hijau, sweater warna violet, beg warna chocolate . kan x matching tuh ! tapi saya xpeduli sbb saya suke warna campur campur .

saya juge sangat suke mandi hujan dari dulu . saya xpeduli demam atau sakit, asalkan puas dapat mandi hujan . seronok gilerr ! baru teringat yang da lame saya xmandi hujan sejak sambung belajar nie :(

there's a secret about rainbow for me also !
"saya pernah inginkan hujan yang berwarna warni"
saya nak hujan turun dgn macam macam colour yang cantek .
sape kate mustahil ? kunfayakun . hanya Allah aje yang boleyh mengendalikan sume tuh .

**tapi if happen in real, terase pelik pulak kan . cam tanda tanda hari terakhir kita sbgai umatNya pulak . seram lhaa pulak . so xjadi nak minx merepek2 . minx dijauhkan musibah kepada semua :)

No comments:

Post a Comment