Thursday, July 7, 2011

Tanda tanya ?



lapar fizikal atau lapar nafsu?

bagi sape-2 yang memang selalu lapar melampau-2 macam aku nie, mmg kne ikut tips nie.
kalau terasa lapar, kita selalu pikir patut ke tak patut nak makan kan.(padahal baru makan tapi dah lapar balik,mmg la kena pikir nak makan ke tak) bace doa makan tak??

ikut tips nie tuk membezakan lapar fizikal atau lapar nafsu :)
bile terasa lapar, minum air masak at least 3 cawan. tunggu sampai 5 minit.
kalau anda masih berasa lapar, ertinya anda memang lapar fizikal dan perlu makan. perut anda memerlukan tenaga.(jgn terlebih pulak, dr tenaga jadi lemak, lepas tu sebuk bising dah gemuk dah gemuk) mcm sape? mcm applekuchikuchi. haha.
kalau anda tak merasa lapar setelah minum air masak tersebut, ertinya lapar yang anda rase hanyalah lapar nafsu yang mendorong anda untuk mengunyah apa-2 yang boleh.

dah boleh bezakan tak? baguss~~~






aku akan ubah balik diri aku.
aku akan cube yang terbaik untuk jadi yang terbaik. pada kawan. pada sahabat. pada mama. pada abah. pada customer-susah-mati aku. pada dia (eh, ada ke?) T_T"

No comments:

Post a Comment