Thursday, March 8, 2012

Simple home.





Today, merambu ramba dengan family.
Balik rumah, lepak same same then pegi bersihkan dan kemaskan kubur bumbum, tanam bunga and bace yasin untuk bum. *sebak :(
Terkilan tengok cara bum mati. sangat tragis. It's okay. Semua dah ditakdirkan.
Pegi pantai tengok GCB korek tanah then bergurau senda dengan siblings. Mama jadi pemerhati je. Abang p sebuk tolak orang masuk dalam lubang tu. Kuat dengki. HAHA.
And then melawat satu satu projek abah kat rumah.
Si big boss tu macam macam idea dia nak buat itu ini. Respect siot. Idea tak pernah kering.
Tak reti duduk diam. Ada je nak buat. HEHE. That's my abah.
Futsal on progress. Lega je tengok rumah dah lapang. Abah jadi ketua projek asek melawat site je. Memang gaya big boss je tampaknye. HAHA. ada je nak complain law x cantik kat mata dia.
But aku bersyukur. Alhamdulillah lately rezeki yang ada abah manfaatkan sebaik mungkin.
Dah mase nyer abah quit buat keje yang berat2. Abah dah tak kuat mcm dulu. Selalu tak sihat.
At least dengan project nie, abah dah tak kerja luar dah. Duk umah je sambil melawat kadang kadang. Sekarang tengah sebuk dengan cafe and tapak kedai and office dia. 40% ada kot progress project. Bersungguh abah nak siapkan cepat.
Next project, tapak restaurant pantai yang dah dirobohkan tu, nak buat tapak tuk homestay.
Dengar abah kata la. Alang alang, nak buat banyak bilik and besar.
Dengar abah bercerita itu ini, aku happy je. Semangat betul walau umur dah meningkat.
Dari semangat tu la aku jadi terbangun untuk sama minat bidang nie.
Melihat kegigihan abah yang tak pernah jemu berusaha untuk anak anak walau cuma ada kelulusan UPSR je. Dari dulu kerja teruk untuk family. *terharu sangat.
Abah la idola aku dari kecil lagi. That's why abah aku abah terhebat. Bagi aku la kan. Bagi korag mestilah bapak korang gak kan. HEHE. I love you abah. Mama pun I love you jugak :)

*sembang kosong dengan mama.
"Ma, law saya nak married nanti, mesti homestay dah siap kan mase tu. If family belah husband saya nak datang tuk majlis kawin, boleh la dorang stay kat homestay tu kan. Dekat sikit nak berarak. HAHAHHAHA. Ada diskaun tak ma?"
"Mestilah free of charge :) Tapi nak kawin tu cari yang betul betul. Kawin lambat pun takpe. Setakat urusan kawin tu, mama boleh setelkan. Angah boleh jadi photographer. Dah jimat kos."
"If mcm tu, nak kawin awal boleh tak ma? Ma carikan ar jodoh tuk saya. Sape masuk minang, ma abah tengok okay, terima je la. Kan bercinta lepas kawin lagi best. Macam ma abah dulu la :)"
"Kakak cari la sendiri. nanti tak ikut taste kakak, cerai berai pulak. HAHAHAHA"

so sweet of you mama. haishhhhhh *sigh

No comments:

Post a Comment