Thursday, February 23, 2012

JODOH

Jodoh itu rahsia Allah.

SEHEBAT mana kita merancang,
SEKUAT mana kita setia,
SELAMA mana kita menunggu,
SEKERAS mana kita bersabar,
SEJUJUR mana kita menerima.

Jika ALLAH tidak menulis JODOH kita bersama dia, kita tetap tidak akan bersamanya.
Kerana tulang rusuk dan pemiliknya TAKKAN PERNAH tertukar dan akan bertemu PADA WAKTUNYA.

*****************************************************************************

Engkau kurniakan aku kekuatan.
Berikan aku petunjuk dan hidayah Mu.
Jika benar apa yang aku lakukan, Engkau permudahkanlah.
Jika salah, Engkau lepaskanlah semuanya dengan cara yang baik.

Berikan kepastian dan keyakinan untuk aku terus melangkah.
Tunjuk kan jalan mana yang sepatutnya dan sebaik baik untuk aku.
Hilangkanlah khayalan dan impian yang ada.
Jika dia memang bukan untukku.
Dan aku bukan dicipta dari tulang rusuknya.


No comments:

Post a Comment